Op 6 september organiseerde de sectie Kwaliteitszorg van BRAIN in Den Bosch de werkconferentie 'Slim Realiseren van Klantenwensen'. In de miniconferentie stond de vraag centraal aan welke eisen de organisatie van archiefinstellingen moet voldoen om goede dienstverlening te realiseren.
Stadsarchief 's-Hertogenbosch
Het programma opende 's-ochtends met een presentatie over slim omgaan met bezuinigingen. De taakstellingen, waar ook archiefinstellingen zich mogelijk mee geconfronteerd zien, werden hiermee in een breder kader gezet.
Presentatie Fred Schot
Daarna volgde een presentatie over de invoering van een kwaliteitshandvest door de bibliotheek Haarlem en een presentatie over een proefproject benchmarking dat drie archieven de afgelopen maanden hebben uitgevoerd.
Deelnemers
's-Middags konden de deelnemers in twee workshops verder ingaan op thema's die in de ochtend aan de orde waren gekomen. Workshop 1 stond in het teken van eisen die aan (nieuwe) dienstverleningsproducten worden gesteld.
Workshop 1
Workshop 2 bracht in kaart voor welke organisatorische uitdagingen instellingen komen te staan en wat het voor de interne organisatie van archieven betekent om klantwensen te realiseren.
Pauze
De conferentie werd afgesloten met een plenaire discussie en conclusies door dagvoorzitter Martin Jochems.
Plenaire afsluiting